PUBG

PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds), Güney Koreli şirket PUBG Corporation tarafından geliştirilen ve yayınlanan bir Battle Royale türü video oyunudur. Oyun, Brendan “PlayerUnknown” Greene tarafından başlatılan modlar aracılığıyla popüler hale gelmiş ve kendi bağımsız oyunu olarak geliştirilmiştir. PUBG, 23 Mart 2017’de PC platformu için erken erişim olarak piyasaya sürülmüş ve büyük bir başarı elde etmiştir. Daha sonra, mobil cihazlar ve konsollar için de çeşitli sürümleri çıkarılmıştır.

Oyunun temel amacı, 100 oyuncunun bir uçaktan terk edilerek büyük bir adada paraşütle inmesi ve hayatta kalmak için diğer oyuncularla savaşmasıdır. Oyuncular, adada bulunan ekipmanları, silahları, mühimmatı ve ekipmanları arayarak toplarlar ve diğer oyuncuları etkisiz hale getirerek hayatta kalmaya çalışırlar. Oyunun haritası sürekli olarak daraltılarak, oyuncuların daha yoğun bir alanda birbirleriyle karşılaşmasına neden olur.

PUBG, gerçekçi ve taktiksel oyun mekaniği ile bilinir. Oyuncular, takım oyunları yapabilir veya solo olarak oynayabilirler. Oyun süresince adada bulunan bir dizi farklı silah ve ekipmanı kullanabilirler. Ayrıca, oyunun güncellemeleri ve ek paketleri ile haritalar ve oyun modları da sürekli olarak yenilenir ve geliştirilir.

PUBG, dünya çapında büyük bir oyuncu kitlesine sahip ve e-spor dünyasında da popüler bir oyun olarak kabul edilmektedir. Oyun, birçok oyuncu ve eleştirmen tarafından övgüyle karşılanmış ve Battle Royale türünün genişlemesine katkıda bulunmuştur.

PUBG Mobile’da Oyun Modları

PUBG Mobile’da farklı oyun modları bulunmaktadır. İşte yaygın olarak bulunan PUBG Mobile oyun modları:

1) Classic (Klasik): Standart PUBG Mobile modudur. Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Livik ve Karakin haritalarında oynanabilir. Oyuncuların hayatta kalmak için diğer oyuncularla savaştığı Battle Royale modudur.

2) Arcade: Arcade modu, daha hızlı ve daha yoğun savaşlar için tasarlanmıştır. Mini-Zone, Quick Match, Sniper Training, ve War modları bu kategori altında yer alır.

  • Mini-Zone: Küçültülmüş bir oyun haritasında daha hızlı bir oyun deneyimi sunar.
  • Quick Match: Daha küçük haritalarda ve daha az oyuncuyla hızlı bir maç sağlar.
  • Sniper Training: Sadece keskin nişancı tüfekleri kullanarak oynanan mod.
  • War: Takımlar arasında sınırsız yeniden doğma özelliği bulunan ve takım ölçümü bazlı oyun.

3) EvoGround: PUBG Mobile’a sürekli olarak eklenen ve dönemsel olarak değişen özel oyun modlarının bulunduğu bölümdür.

  • Payload: Havadan destek yardımıyla yeni ekipmanlar ve araçlar içeren mod.
  • Infection (Enfeksiyon): Başlangıçta birkaç oyuncunun zombi olarak başladığı ve diğerlerini enfekte etmeye çalıştığı mod.
  • Survive Till Dawn (Geceye Kadar Hayatta Kal): PUBG Mobile ve Resident Evil 2 işbirliğiyle oluşturulan zombi temalı mod.
  • RageGear: Oyuncuların araçlarla savaştığı ve düşman araçlarını yok etmeye çalıştığı mod.
  • Arctic Mode: Karlı bir haritada hayatta kalmak için ekstra zorlu koşullar içeren mod.
  • Payload 2.0: Payload modunun geliştirilmiş versiyonu, daha fazla ekipman ve özellik içerir.

4) Arena: 4v4 ve 2v2 gibi daha küçük takım tabanlı savaşların olduğu rekabetçi modlar. Daha az oyuncuyla daha kısa sürede oyun deneyimi sunar.

5) Training Mode: Oyuncuların silahları deneyebileceği ve oyun mekaniklerini öğrenebileceği eğitim modu.

6) Cheer Park: Arkadaşlarınızla veya diğer oyuncularla etkileşime girebileceğiniz, eğlenceli ve sosyal bir alan.

Bu modlar, oyun deneyimini çeşitlendirmek ve oyunculara farklı tarzlarda oyunlar oynama imkanı sunmak için tasarlanmıştır. EvoGround modu düzenli olarak güncellenir ve yeni modlar eklenirken bazı modlar da geçici olarak kaldırılabilir. Oyuncular, favori modlarını seçebilir veya oyun tarzlarına göre çeşitli modlar arasında geçiş yapabilirler.

PUBG Mobile Haritaları

  1. Erangel: Oyunun ilk haritası olan Erangel, geniş ve çeşitli alanlara sahip olan bir adadır. Ormanlık bölgeler, kıyılar, kırsal alanlar ve büyük şehirler içermektedir. Bu harita, PUBG Mobile’da en popüler ve en tanıdık haritalardan biridir.
  2. Miramar: Miramar, çöllerle kaplı geniş ve açık alanlardan oluşan bir haritadır. Kayalık tepeler, çöller ve kasabalar bulunur. Bu harita daha fazla uzak mesafe savaşlarına elverişlidir.
  3. Sanhok: Sanhok, ormanlık ve tropikal bir adada geçen daha küçük bir haritadır. Hızlı oyun deneyimini tercih eden oyuncular arasında popülerdir ve yoğun savaşlar içerir.
  4. Vikendi: Karla kaplı bir adada geçen Vikendi, orta büyüklükteki bir haritadır. Ormanlık alanlar, şehirler ve karla kaplı dağlık bölgeler içerir. Zorlu iklim koşulları oyuna zorluk katar.
  5. Livik: PUBG Mobile’a daha sonradan eklenen Livik, daha küçük bir harita olup hızlı tempolu oyunlar için tasarlanmıştır. Yüksek tepeler, köyler, ve göl gibi farklı bölgeler içerir.
  6. Karakin: Karakin, küçük ve yıkılmaya yatkın adacıklardan oluşan kompakt bir haritadır. Oyuncular için daha yoğun ve hızlı bir oyun deneyimi sunar.
  7. Erangel 2.0: Erangel haritasının güncellenmiş versiyonu olan Erangel 2.0, daha modern grafikler ve oyun deneyimi sunar. Yeni özellikler eklenmiş ve bazı alanlar yeniden tasarlanmıştır.

Her harita, farklı özelliklere ve oyun tarzlarına hitap eder. Büyük ve açık haritalar daha fazla strateji ve taktik gerektirebilirken, küçük haritalar daha hızlı ve yoğun savaşlar sunar. Oyuncular tercihlerine göre bu haritalardan birini seçerek oyun deneyimini şekillendirebilirler.

PUBG Terimleri

Tabii ki! PUBG Mobile’da sıkça kullanılan terimleri aşağıda listeleyip sıralayayım:

PUBG: PlayerUnknown’s Battlegrounds (Oyundaki tam adı)

PUBG Mobile: Mobil platformda oynanan PUBG versiyonu

IGL: In-Game Leader – Takım içinde strateji ve taktikleri belirleyen lider oyuncu

Battle Royale: Oyunda hayatta kalmak için diğer oyuncularla savaşılan mod

Drop: Uçağın güzergahı boyunca oyuncuların oyun alanına atıldığı yer

Loot: Silahlar, ekipmanlar ve malzemeler gibi oyun içinde bulunan eşyalar

Toplu Atış Modu (TAM): Ekipmanlarla oyun başlangıcında verilen mod

DPS: Damage Per Second – Saniyedeki hasar miktarı

K/D Oranı: Öldürme ve ölme sayılarının oranı

TPP: Third-Person Perspective – Üçüncü şahıs bakış açısı

FPP: First-Person Perspective – Birinci şahıs bakış açısı

HP: Health Point – Oyuncunun can puanı

Frag: Oyuncunun öldürdüğü diğer oyuncu

Knocked: Yere düşürülen ancak tamamen öldürülmeyen oyuncu

Squad: Dört oyuncudan oluşan takım

Duo: İki oyuncudan oluşan takım

Solo: Tek oyuncunun oynadığı mod

Blue Zone: Oyun alanını daraltan mavi bölge, oyuncuları birbirine yakınlaştırır

Red Zone: Rastgele bir bölgede yoğun bombalama olduğu alan

Airdrop: Düşen özel bir kutu içindeki üst düzey ekipmanlar ve silahlar

Circle/Circle Collapse: Oyun alanının daraltıldığı dairesel bölge

Camping: Oyuncuların stratejik olarak bir noktada gizlenip beklemesi

Rush: Düşmanlara hızla saldırmak ve baskın yapmak

Noob: Yeni başlayan veya tecrübesiz oyuncu

Pro: Profesyonel oyuncu veya yetenekli oyuncu

Chicken Dinner: PUBG’de bir maçı kazandığınızda alınan çorba parası anlamında söz

Clutch: Oyuncunun zorlu bir durumu tek başına üstesinden gelerek takımına avantaj sağlaması.

Flank: Düşmanın yanından veya arkasından saldırmak, avantajlı konuma geçmek.

Cover: Siper veya koruma, düşman ateşinden korunmak için kullanılan nesneler.

Reload: Silahı doldurmak, mermi yenilemek.

Spray: Silahı tam otomatik ateşleme modunda sürekli ateş etmek.

Tap Fire: Silahı seri ateşlemek, tek tek mermi atmak.

Med Kit: Sağlık puanını (HP) büyük ölçüde yenileyen büyük tıbbi set.

First Aid Kit: Orta düzeyde sağlık puanı (HP) yenileyen ilk yardım seti.

Boost: Enerji içeceği veya ağrı kesici kullanarak hareket hızı veya can yenilemek.

Vehicle: Oyundaki araçlar, oyuncuların hızlı ve güvenli seyahat etmesini sağlar.

Bridge Camping: Köprülerin veya dar geçişlerin üzerinde gizlenip geçen oyunculara saldırmak.

360 No Scope: Hedef almadan veya nişan almadan anında bir oyuncuyu vurmak.

AWM: Arctic Warfare Magnum – Yüksek hasarlı keskin nişancı tüfeği.

M416: Çok kullanılan, sevilen ve özelleştirilebilen saldırı tüfeği.

Kar98k: Efsanevi keskin nişancı tüfeği.

Groza: Yüksek hasarlı ve hızlı ateş edebilen saldırı tüfeği.

Drop Shot: Ateş ederken karakteri yatayarak düşmanın nişan almasını zorlaştırmak.

Jump Shot: Zıplayarak ateş etmek, düşmanların nişan almasını zorlaştırır.

Prone: Karakterin yere yatması, gizlenmek için kullanılır.

Pochinki: Haritanın popüler bir bölgesi, yoğun bir başlangıç bölgesi.

Hot Drop: Yoğun oyuncu trafiği olan popüler bir bölgeye düşmek.

Pan: Tava mermi savunması için kullanılır.

M249: Büyük şarjör kapasiteli hafif makineli tüfek.

TPP Peek/Lean: Üçüncü şahıs bakış açısıyla koruma arkasından düşmanları gözetlemek.

FPP Peek/Lean: Birinci şahıs bakış açısıyla koruma arkasından düşmanları gözetlemek.

Molotov: Düşmanlara alan hasarı veren ve alanı ateşe veren ekipman.

Frag Grenade: Patlayıcı el bombası.

Circle Strategy: Oyuncuların oyun alanının daraldığı yeri tahmin ederek strateji oluşturması.

Headshot: Rakibi direkt kafasından vurmak, ekstra yüksek hasar verir.

Bodyshot: Rakibe vücut bölgesinden vurmak.

Hipfire: Düşmana nişan almadan ateş etmek.

ADS: Aim Down Sight – Nişan alma moduna geçmek.

Spray Control: Silahın geri tepmesini düzenlemek ve daha doğru atış yapmak.

Knockout: Düşmanın canını tamamen bitirmeden yere düşürmek.

Finish: Yere düşürülen düşmanı tamamen öldürmek.

Revive: Takım arkadaşını yere düşmeden önce canlandırmak.

Squad Wipe: Tüm rakip takımı saf dışı bırakmak.

Bridge Block: Düşmanların köprüye erişimini engellemek.

Bushwookie: Oyuncunun çalı veya çalılıkta saklanıp düşmanları şaşırtması.

Drop Zone: Oyuncuların başlangıçta iniş yapmayı planladığı bölge.

Ghosting: Ölü takım arkadaşlarının diğer oyunculara canlı bilgi sağlaması.

PUBGM: PUBG Mobile için kısaltma.

Push: Düşmanlara aktif bir şekilde saldırmak ve ilerlemek.

Camp: Oyuncuların sessizce bekleyip düşmanları tespit etmek veya saldırmak.

Rate of Fire: Silahın bir saniyedeki mermi atma hızı.

Loot Crate: Düşen özel kutu içindeki ekipmanlar ve silahlar.

Game Lag: Oyun sırasında yaşanan ani yavaşlama veya takılma.

Desync: Oyuncunun fiziksel hareketlerinin sunucuyla senkronize olmaması.

TPP Server: Third-Person Perspective sunucu.

FPP Server: First-Person Perspective sunucu.

Nade: El bombası veya patlayıcı türündeki ekipmanlar.

Custom Room: Oyuncuların özel maçlar düzenleyebildiği oda.

Drop Loot: Oyuncuların öldüğünde bıraktığı ekipmanlar.

Trolling: Diğer oyuncuları rahatsız etmek veya şaka yapmak.

Loot Heaven: Bol miktarda ekipmanın bulunduğu bölge.

BOT: Yapay zeka kontrollü karakterler.

Stealth Mode: Düşmanlardan kaçınmak veya gizlice ilerlemek.

Panic Heal: Yoğun ateş altında can yenilemek.

Jump School: Oyuncuların zıplayarak atış yapma becerisini geliştirebileceği bölge.

Sprey
“Sprey” terimi, özellikle FPS (First-Person Shooter) türündeki oyunlarda kullanılan bir terimdir. Sprey, silahın tam otomatik ateşleme modunda, sürekli olarak mermi atarak hedefe doğru nişan almadan ateş etmektir. Bu, silahın geri tepmesinin kontrol edilmeden olduğu anlamına gelir.

Oyuncular, özellikle uzun mesafelerde düşmana etkili bir şekilde saldırmak için sprey yapabilirler. Ancak sprey yapmak, silahın geri tepmesinin neden olduğu silah kontrolünün zorluğu nedeniyle oldukça beceri gerektiren bir işlemdir. Düzgün bir sprey yapabilmek için oyuncuların silahın geri tepmesini düzenlemek ve silahı hedefe mümkün olduğunca doğru bir şekilde yönlendirmek için pratik yapmaları gerekebilir.

PUBG Mobile gibi oyunlarda, silahların sprey kontrolünü öğrenmek ve mermileri düşman hedefine doğru yönlendirebilmek, oyuncuların oyun içinde daha etkili ve başarılı olmalarına yardımcı olabilir. Bu nedenle, birçok oyuncu sprey kontrolü becerilerini geliştirmek için çaba sarf eder.

Sprey transfer
“Sprey transfer” terimi, özellikle FPS (First-Person Shooter) türündeki oyunlarda, oyuncuların bir silahtan diğerine geçerken sprey yapma yeteneği anlamına gelir. Bu terim, özellikle takım tabanlı oyunlarda veya birçok düşmanla karşılaşılan durumlarda, hızlı ve etkili bir şekilde düşmanları etkisiz hale getirmek için kullanılan bir stratejidir.

Sprey transferi yaparken oyuncu, bir düşmanı vururken sprey yaparak hedefe mümkün olduğunca fazla mermi gönderir ve ardından hemen diğer silaha geçer ve bu silahla da sprey yaparak diğer düşmanları hedef alır. Bu sürekli silah değiştirme ve sprey yapma işlemi, düşmanları hızlı bir şekilde etkisiz hale getirme ve takım arkadaşlarına destek olma amacını taşır.

Sprey transferi, oyuncuların hızlı reflekslere, silah değiştirme becerilerine ve sprey kontrolüne hakim olmalarını gerektiren gelişmiş bir oyun tekniğidir. Başarılı bir sprey transferi, oyuncunun takımının avantajını artırabilir ve zorlu savaşlarda üstünlük sağlayabilir. Bu nedenle, deneyimli oyuncular tarafından tercih edilen etkili bir taktiktir.

“No scope” terimi, özellikle FPS (First-Person Shooter) türündeki oyunlarda, keskin nişancı tüfekleri veya dürbünlü silahlar kullanmadan yapılan ani ve hızlı bir nişanlama ve ateş etme eylemini ifade eder. Bu terim genellikle oyunlarda ve özellikle keskin nişancı tüfeklerini kullanırken atış yaparken kullanılır.

No scope
Bir oyuncu “no scope” yaparken, silahın dürbün veya nişangahını kullanmadan doğrudan hedefi gözlemleyerek ve nişan almadan atış yapar. Bu, daha hızlı ve beklenmedik bir şekilde düşmanları vurma şansı sağlayabilir. No scope atışlarında hassas bir nişanlama yoktur ve genellikle hedefe tam isabetli olmak zor olabilir, ancak başarılı bir no scope atışı, anında ve etkileyici bir şekilde düşmanı etkisiz hale getirme fırsatı sunar.

“No scope” terimi, özellikle sniper (keskin nişancı) tüfeklerinin dürbünü olmayan anlarında, yakın mesafedeki düşmanlara karşı yapılacak ani ve hızlı atışları ifade etmek için kullanılır. Bu tür atışlar genellikle dikkat çekici ve heyecan verici oyun anları yaratır ve oyuncular arasında popüler bir strateji haline gelmiştir.

Pre-fire
“Pre-fire” terimi, özellikle FPS (First-Person Shooter) türündeki oyunlarda kullanılan bir terimdir. Pre-fire, oyuncuların düşmanın olası konumlarını tahmin ederek, henüz görmedikleri veya düşmanın belirli bir noktadan ortaya çıkmadan önce ateş etmeleri anlamına gelir.

Oyuncular pre-fire tekniğini düşmanın muhtemel saklanma veya geçiş noktalarına ateş ederek kullanırlar. Bu strateji, düşmanın aniden ortaya çıktığı noktada bir avantaj sağlamak için kullanılır. Örneğin, oyuncu bir köşe etrafından geçeceği veya bir kapıdan çıkacağı düşünülen bir düşmanı vurabilmek için pre-fire yaparak hedefe ateş eder. Bu, düşmanın belirli bir yerden ortaya çıkmadan önce onu vurma şansını artırabilir ve oyuncuya hızlı ve etkili bir avantaj sağlayabilir.

Pre-fire tekniği, oyuncuların stratejik düşünme ve düşmanların hareketlerini tahmin etme becerilerine dayanır. Doğru bir şekilde uygulandığında, oyunculara sürpriz anlar yaşatırken düşmanlara karşı üstünlük sağlamak için etkili bir taktik olarak kullanılır. Ancak, pre-fire yaparken mermi israfı ve düşmanın dikkatini çekme riski de bulunmaktadır, bu nedenle dikkatli bir şekilde kullanılmalıdır.

Aim koymak
“Aim koymak” terimi, özellikle FPS (First-Person Shooter) türündeki oyunlarda kullanılan bir deyimdir. Oyuncular arasında yaygın olarak kullanılan bir terimdir ve “nişan almak” veya “hedefe doğru nişan almak” anlamına gelir.

Oyuncular, oyun sırasında silahlarını düşmanlara yönlendirirken nişan alarak doğru bir şekilde ateş etmeye çalışırlar. Başka bir deyişle, hedefin üzerine hedef noktasını getirerek düşmana isabetli atışlar yapmak için nişan alma işlemidir.

“Aim koymak” terimi, özellikle keskin nişancı tüfekleri gibi uzak mesafeden atış yapılması gereken silahları kullanırken daha fazla önem taşır. Nişan almadan yapılan atışlar genellikle daha az doğru ve etkisiz olabilir.

© 2023, Bedri Yılmaz.

BedriYilmaz.com by Bedri Yılmaz is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Tüm hakları saklıdır! İçeriği izinsiz kullanmayınız!

Leave a reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Back to site top



© 2023, Bedri Yılmaz.

BedriYilmaz.com by Bedri Yılmaz is licensed under Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Tüm hakları saklıdır! İçeriği izinsiz kullanmayınız!